Subscribe by Email

Al Gorezeera Sells Islamists Beachhead into America—Gets Oil Money in Return
Posted January 10th, 2013

In a stunning turn of events, the recent vice president of the United States of America, Al Gore, sold his struggling media conglomerate Current TV to the Arab-based news network Al-Jazeera, best known in America for the anti-Semitism of its Arab-region network and its coverage sympathetic to terrorists following September 11. Gore and his partners received $500 million in the deal, far more than they were likely to receive elsewhere. Glenn Beck had reportedly offered about half that, but Beck says he was rejected on the grounds that Gore did not find his work in line with the mission of Current TV.Apparently promoting Islamism and taking oil money is in line with Gore’s vision. The owner of Al Jazeera is the oil rich emir of Qatar. Gore had made Current’s most persistent editorial theme the need to get away from carbon fuels. The network even refused advertising from petroleum industries.

Time-Warner Cable immediately cancelled their contract with Current. The Al Jazeera programming to be available in the United States is not the same that airs in Arab countries.

Comments

  1. [...] of differences …Al-Jazeera America Is Good for World News U.S. News & World Report (blog)Al Gorezeera Sells Islamists Beachhead into America—Gets Oil Money in Return Rockland County TimesFrom Al Gore to Al Jazeera National Review Online The Jewish Voiceall 52 news [...]